• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur fördelar ni par ekonomin?

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Verkar inte va så jämnt hos mig :(

Bra att ni andra verkar ha det bra☺️

jag tycker ju att det verkar märkligt att din sambo inte tycker att det skulle vara bra för er familj om du fick bli skuldfri asap så ni kan bygga det liv ni vill ha tillsammans. Känns lite korttänkt kanske
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Får ju aldrig hennes presenter i form av pengar i julklappar. Jag har ingen hjälp eller rika föräldrar. Så tycker att mina extra bonuspengar vill jag ha.

Jag har sagt att jag inte vill ha hjälp men att jag kanske kunde behålla en 1000-lapp mer. Hon vill inte och blir arg på mig istället.

Sen när vi har delat upp lönen så ska vi göra inköp ihop och då ska jag swisha. Ibland för något litet som för 20-50 kr som jag bjuder henne på annars.
Men skojar du? Swisha 20-50 kr till en sambo som man har barn med? Värsta jag vet är giriga snåljåpar.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 628
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Men skojar du? Swisha 20-50 kr till en sambo som man har barn med? Värsta jag vet är giriga snåljåpar.
Håller med till fullo, jag tycker det låter nedvärderande om ja ska vara ärlig.
Skulle min man be mig swisha 20 spänn för en bulle från ica skulle ja skratta åt han och tro att han skämtar.
Vi bor ihop, vi har barn tillsammans, vi delar ekonomi. Punkt.

Nu har visserligen vi båda skulder och avbetalningsplaner, men jag tjänar ca 9-12.000kr mer i månaden än honom. De betyder inte att jag behåller de pengar för mig själv. Man hjälps ju åt, jag betalar mer än gärna in extra även på hans skulder så vi nån gång blir fria från den här "skiten".
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 283
Mottagna reaktioner
1 110
Poäng
897
Håller med! Men mitt mål är att minska lånen så mycket jag kan.

Kan ju inte vara något fel med det. Speciellt nu när man har bebis, man får passa på före utgifterna blir större
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Håller med till fullo, jag tycker det låter nedvärderande om ja ska vara ärlig.
Skulle min man be mig swisha 20 spänn för en bulle från ica skulle ja skratta åt han och tro att han skämtar.
Vi bor ihop, vi har barn tillsammans, vi delar ekonomi. Punkt.

Nu har visserligen vi båda skulder och avbetalningsplaner, men jag tjänar ca 9-12.000kr mer i månaden än honom. De betyder inte att jag behåller de pengar för mig själv. Man hjälps ju åt, jag betalar mer än gärna in extra även på hans skulder så vi nån gång blir fria från den här "skiten".
Det är väl lite sånt upplägg man bör ha i ett förhållande för att det ska vara sunt...

när min sambo fick reda på mitt spelberoende och alla mina skulder så blev han såklart sjukt besviken men han valde ändå att fortsätta vara med mig. I dagsläget så betalar han allt som har med huset att göra och jag står för mat bla. resten av pengarna lägger jag på mina skulder. Har varit tuffa år och hade inte klarat det utan honom.

hade aldrig kunnat leva med någon som räknar varenda krona, det är en av de värsta egenskaperna en människa kan ha enligt mig. Jag vill inte ens ha såna vänner.. ryser bara jag tänker på det.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 283
Mottagna reaktioner
1 110
Poäng
897
Det är väl lite sånt upplägg man bör ha i ett förhållande för att det ska vara sunt...

när min sambo fick reda på mitt spelberoende och alla mina skulder så blev han såklart sjukt besviken men han valde ändå att fortsätta vara med mig. I dagsläget så betalar han allt som har med huset att göra och jag står för mat bla. resten av pengarna lägger jag på mina skulder. Har varit tuffa år och hade inte klarat det utan honom.

hade aldrig kunnat leva med någon som räknar varenda krona, det är en av de värsta egenskaperna en människa kan ha enligt mig. Jag vill inte ens ha såna vänner.. ryser bara jag tänker på det.

Det är nog sånt man behöver när man är i skiten. Sen har nog din man varit snällare än förväntan. Med tanke på att du kanske slipper undan kostnader. Men är väl sånt som hör till om man älskar varandra!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Det är väl lite sånt upplägg man bör ha i ett förhållande för att det ska vara sunt...

när min sambo fick reda på mitt spelberoende och alla mina skulder så blev han såklart sjukt besviken men han valde ändå att fortsätta vara med mig. I dagsläget så betalar han allt som har med huset att göra och jag står för mat bla. resten av pengarna lägger jag på mina skulder. Har varit tuffa år och hade inte klarat det utan honom.

hade aldrig kunnat leva med någon som räknar varenda krona, det är en av de värsta egenskaperna en människa kan ha enligt mig. Jag vill inte ens ha såna vänner.. ryser bara jag tänker på det.
Kan bara hålla med dig <3
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp